Wednesday 30 July 2008

Jag tror bestämt

att barns minne var bättre förr. Ta t ex när jag var liten, då hade vi inga ipods istället fick vi handskas med kassettband. Det var rena gissningsleken om man ville lyssna på en speciell låt. Hur ofta fick man inte trycka på forward knappen och tänka "fan nej nästan" och ge sig på rewind knappen istället. Efter ett tag lyckades man lära sig att trycka på stopp vid rätt tillfälle. Man bara visste liksom...


Telefonerna då? Inte nog med att det tog typ hundra år att slå ett nummer, men man var även tvungen att memorisera folks nummer. Glöm inbyggd telefonbok, här var det bra minne som gällde. Visst man kunde gå runt med en adressbok i fickan, men hur ofta hände det? Inte en chans att ungarna idag kan lika många nummer i huvudet som jag kunde. Nu låter jag nog som en gammal kärring men jag är inte så gammal, inte än iallafall....

No comments: