Friday 21 August 2009

Jag har köpt hus!

...eller ja, ett dockhus närmare bestämt. Det är en sexrummare,
med snedtak
och vackra spegeldörrar.

Mitt i renoveringen nalkades någon,
en riktig godzilla wannabe
som helt oprovocerat attackerade
och därmed fördröjde renoveringen ett litet tag.
Jag vet att jag INTE är sex år gammal och bör leka med dockskåp, men detta är ett konstprojekt som ska fotograferas och sedan göras målningar av. Delar med mig mer bilder när jag har kommit en bit på vägen.

I've bought a dollhouse that I started to renovate, unfortunately in the middle of it all, somebody decided to pretend to be Godzilla and slowed down the process a little. I'm going to pretty up the house, take pictures of it and then do some paintings based on the photographs.

3 comments:

Linda said...

Så fiiiint! Undrar om inte jag har ett på mammas och pappas vind! Då kan du få låna dockor, spis och sånt till huset om du vill.. så kan du fota det! Johan kanske vill hänka på.. ;). puss

Moa - En magisk purt... said...

Vad fint! Och bilden när katten sticker in en tass genom fönstret är bara så söt. (Man är aldrig för gammal för att leka med dockhus!)

Olga said...

Moa: Är man inte det? :) Gött!