Friday 22 April 2011

Den här illustrationen

har jag gjort åt en nättidning kallad för Backabladet, alltså en tidning för stadsdelen Backa i Göteborg.
Jag växte upp i Backa och hade en lycklig barndom där.
Därför kan jag inte riktigt känna igen eller relatera till det som dyker upp i nyheterna om Backa nu för tiden. Bilbränder, stenkastning, skit, skit, skit.
Jag kan förstå att ungdomarna känner sig frustrerade, men fattar de inte att de alienerar sig själva från samhället genom deras agerande? Har de aldrig hört "man skiter inte där man äter"? Jag vet inte, jag tycker inte att det finns några ursäkter för deras beteende. Men äsch, jag är egentligen inte så insatt och är bara allmän kinkig då jag börjar att få mensvärk.


An illustration for a net magazine of the suburb where I grew up in.

4 comments:

Alexandra said...

superfint som vanligt!

Olga said...

Tack Alexandra! :)

Lena said...

Jag känner igen mig :) Men din bild är finare än vad jag minns de där Backa-gatorna...

Olga said...

Tack Lena. <3