Wednesday 4 July 2012

Ibland blir jag riktigt

frustrerad på Photshop. Jag satt och satte ihop en gif på Albin, som jag tänkte visa er. Det var hur många lager som helst när, CS bestämde sig för att dö och gifen gick förlorad.
Nu orkar jag inte knåpa ihop den igen, så istället visar jag något jag hittade på Instagram häromdan. En idiot som försökte att sno mina illustrationer. Hon heter courtneymgreca där, men ändrade sin IG till privat efter att jag konfronterade henne. Jubelidiot!


P.S Måste bara säga, att jag har inga problem med när folk kopierar ens illustrationer och försöker sig på att rita samma sak, men då är det viktigt att tydliggöra att det är det man har gjort. Det spelar ingen roll om man inte vet vem som är illustratören/konstnären, då skriver man att man inte vet det. Men sålänge man INTE tar åt sig äran för konceptet. Jag har nämligen råkat ut för detta förr, där tjejen inte visste om att det kan ses som om man bryter mot copyrightlagar. Härma/kopiera/inspireras, men använd lite vett och etikett gott folk!

4 comments:

Anonymous said...

Är glad att jag beställt ett original från dig och inte nöjer mig med instagram-kopian :D love dina stormtroopers!
/M

Olga said...

Åh har du gjort det? Det är fint som snus, tack för det! <3

Anonymous said...

Yep! Väntar med spänning på posten :) tror det blir awsome :D du är grym!!

Olga said...

Tack så mycket anonym! <3

Alexandra; världen är dessvärre fylld med idioter. Tråkigt men sant.