Saturday 7 July 2012

Jag måste försöka att införa

lite mera färg i mina illustrationer då jag börjar att bli smått less på stilen jag har just nu. Den känns på något sätt för tråkig och stel. Så jag lade upp den här bilden på IG och frågade folk där vad de tycker att jag ska använda för bakgrundsfärg och vad för färg/motiv på hennes behå. Just nu är bästa förslagen; mintfärg på bakgrunden och röd behå med vita polkadots. Har ni några bra förslag? Den här trooper kan bli en slags interaktiv illustration, där vi alla kan skapa tillsammans. :)

4 comments:

engångssjäl said...

En orange eller mörkgrön BH mot det mintgröna vore ju galet snyggt, futuristiskt mönster blir nog fräckt också!

Anonymous said...

Vad sägs om en miljö? En ordentlig bakgrund. Det ser man sällan/aldrig i dina egentecknade bilder och är en av anledningarna till att jag gillar dina fotomontage bättre än dina teckningar.

Olga said...

Engångssjäl, tack för tipset! Ska leka lite med olika färger. :)

Anonym; anledningen till att jag aldrig illustrerar miljöer i bakgrunden är att det tenderar att ta över för mycket och motivet i förgrunden försvinner lite. Detta p ga stilen jag ritar på, alltså linjärt och minimalistiskt. Har provat det förr och motivet blev tyvärr alldeles för "blekt".

Cornelia said...

Kör på motsatsfärger, typ ljusgrön och rosa kanske? Blir ju en bra kontrast tror jag! :)