Wednesday 17 August 2011

Jag bor i en etta

och ett sätt att lura ögat och få lägenheten att verka mer rymlig är att ha vita möbler och vita väggar. Nu har jag visserligen en pippi fondvägg, men resten av rummet är vitt. Förutom min rokoko soffa då, som är den enda mörka möbeln i lägenheten. När jag köpte den var tanken att jag skulle klä om den, men tid, ork och pengar har hindrat detta.


Men igår så fick jag nog och målade den vit för att få den att blanda in bättre med resten av möblemanget.
Dock tycker jag att tyget gjorde sig bättre till den mörka ramen, så nu blir jag illa tvungen att ta tummen ur och klä om den. Problemet med detta är att jag inte kan hitta ett fint, bra och billig möbeltyg att köpa. Är det några som har några tips på vart man kan köpa bra möbeltyger, online eller i Göteborg?
Jag tar gärna även emot tips på färg eller mönster som skulle tänkas passa.

5 comments:

kajsa said...

Åh vad fint med den soffan till väggen. Nu gillade jag det vita till det mörkare tyget men I see your point. Har tyvärr ingen aning om det där med tyg men jag håller alla tummar för att det blir bra. Själv var jag och pillade på fina Prada-tyger idag och blev sugen på att köpa bara för okynnes. Haha
Ganska dyrt dock så jag köpte ett par billiga skor som ska bli mina nya picknickskor. Imorgon ska nämligen jag och bästa Nathalie på utomhusio i Rålis. Du borde vara häääär!

Olga said...

Vad fint med picknickskor och synd att jag inte bodde närmare, för att det skulle vara fint som snus att hänga med dig och Nathalie! xoxo

Maria D said...

Jag tycker den är jättesnygg som den är nu. Det gamla tyget ger enormt mkt karaktär. Skitsnygg!

Adelina Lirius, Illustration said...

Åh vad fin den blev soffan din :)

Olga said...

Maria D: jag måste erkänna att tyget har växt i mina ögon. Kanske att man ska låta den vara som den är? :)