Monday 1 August 2011

Jag har en tendens

att bli uttråkad när jag enformigt kör med samma stil eller använder samma material när jag måste få utlopp för lite esteterier. Jag vet inte hur det är med er, men jag måste göra något varje dag annars blir jag galen och det kliar liksom i händerna. Även när jag egentligen inte känner för det, så måste jag göra något. Det är väl kanske det som kallas för mani?
Hur som helst, så har jag HDK att tacka för när jag tvingar mig själv att tänka i nya banor och utmana mig själv lite. Annars hade jag för evigt varit kvar i tecknar-hamsterhjulet.
Sen om det blir bra eller skit är en annan femma, detta tröttnade jag på ganska snabbt då jag tyckte att det bara blev caca.

2 comments:

Frida said...

Äh, det blev fint ju! Det är så kul att brodera. & jag håller med. Att jag hela tiden måste göra nåt & att jag hela tiden måste testa nåt nytt.

Olga said...

Kan tänka mig att det är kul att brodera när det blir så najs som ditt. Jag kan kör inte ens korsstygn som du gör, utan latar mig och kör vanliga "systygn". :)